|
|
|
Cathedral
« Forest of Equilibrium »
| |
|
| |
|
|
| |
| |
| |
1 | Picture of Beauty & Innocence (Intro) 01:07
|
| 2 | Commiserating the Celebration 10:09
|
| 3 | Ebony Tears 07:46
|
| 4 | Serpent Eve 07:41
|
| 5 | Soul Sacrifice 02:54
|
| 6 | A Funeral Request 09:17
|
| 7 | Equilibrium 06:08
|
| 8 | Reaching Happiness, Touching Pain 09:08
|
| | Total playing time: 54:10 |
|
Lee Dorrian - vocals
Gary Jenning - guitars
Adam Lehan - guitars
Mark Griffiths - bass
Mike Smail - drums
Guest musicians:
Helen Acreman - flute
Reverend Wolski - keyboards |
|
Recorded at: Workshop Studios Redditch, July-August '91
Produced and Mixed by: PBL, Assisted by Lee Dorrian and Gary Jennings
Engineered by: Mark Tempest
Tape Op: The Wizard
Sleeve Artist: Dave Patchett
Sleeve Photos: Jason Tilley
Sleeve Layout: J.Barry |
|
| 1. Picture Of Beauty & Innocence (Intro) - Commiserating The Celebration
Our pleasures be joyless doleful experiences. We seek not life's beauty but cherish its funeral
aspects. We crave the (mis)fortunes rich in their non entity rejoice in celebrating less severe
tragedies. In the toil to exis |
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
Судя по высказываниям критиков и меломанов, прослушав этот альбом, я прикоснулся к святыне, или, как минимум, посетил «Кафедральный собор» аглицкого дума. В любом случае, оно того стоило. С дум-металом я знаком только по альбомам Candlemass, Paradise Lost и Эрона Стейнторпа сотоварищи, потому могу быть ужасающе необъективным. Поехали.
Альбом просто потрясающий! Мощный, тяжелый и реально драйвовый.
В целом – это дум, и самый настоящий: с надсадно гудящими низкими гитарами и, в основном, замедленным темпом, чем-то похож на первый альбом Black Sabbath, только чище, однороднее и намного тяжелей. Вокал просто потрясный – Ли Дориан обходится без истеричных неандертальских воплей, в отличие от своих работ в составе Napalm Death, здесь его вокал звучит очень театрально: то глумливые смешки, то мрачные распевки, но чаще всего – размеренное гоблинское порыкивание.
Музыка нетривиальная и разнообразная, и грубая и мелодичная одновременно, даже темп её меняется от черепашьего думового до более резвого хардового.
Например – «Soul Sacrifice» – довольно бодрая, почти дэтовая композиция, с уклоном в хард-рок (в общем – то, что сейчас назвали бы «стоунер»), очень неплохие соло и ритмические переходы в блестящей «A Funeral Request». Странные клавиши в «Equilibrium» (напомнили творения Кинга Даймонда), болезненные звуки флейты в завершающей композиции.
В общем, мрачный и таинственный «Лес Эквилибриума» стоит посетить однозначно, не упустите уникальной возможности услышать предвечный реликтовый дум, каким он, видимо и задумывался. Лично я познакомился с ним с огромным удовольствием.
P.S. Если верить энциклопедии хард-рока In Rock – этот «блин» «…вышел, как водится, комом». Так вот, было бы больше таких «комьев», блины никто бы и жрать не стал. |
|
|
| |
| | | |
Есть на свете великолепные альбомы, их можно слушать до бесконечности, они никогда не потеряют своей ценности. Так вот: "Forest Of Equilibrium" - не из их числа. Он стоит гораздо выше, выше не просто на ступень, но на целый лестничный пролет.
Коротко все-таки поясню, что вы услышите, когда включите этот диск: очень медленный, тягучий, тяжелый дум. Ли Дориан поет словосочетание "Ebony Tears" за то время, за которое в составе Napalm Death он успевал исполнить пару песен. Музыканты активно используют стилистику, рожденную Black Sabbath, преумножая в разы все ее достоинства.
И абсолютно неважно, то что Cathedral больше не записали ни одного подобного альбома. Неважно и то, что Ли Дориан больше никогда ни пел таким фантастическим голосом. Cathedral записали свой шедевр, который стал достоянием мировой рок музыки: пробовать повторить это бессмысленно, а оценить... Оценивать будем что-нибудь попроще, а этот альбом просто послушайте. |
|
|
| |
| | | |
После своего ухода из Napalm Death Ли Дориан замочил абсолютно непохожий на Напалмов альбом. Мрачнейший, депрессивный и очень медленный. Он и является первоисточником стиля Doom. Тогда это слушалось интересно, необычно и жутко красиво. Медленней играли ну разве что Winter. Прекрасный альбом, идеи которого получили продолжения в работах My Dying Bride и старой Анафемы, ну а Cathedral после этого шедевра стали играть ничем не примечательный хэви-метал. |
|
|
| |
| | | |
Странно-думовый депрессивный альбом,но достаточно оригинальный. Очень сильно выделяются песни Ebony Tears и
Soul Sacrifice. Необыное оформление альбома, вызывающее
дикий смех. Лирика правда странновата. Рекомендую послушать
Forest... а также Ethereal Mirror, но интересней миньона
Soul Sacrifice вы у Cathedral не найдете. Великолепно-
смешная обработка этой песни стоит всех ихних альбомов,
особенно последних. |
|
|
| |
| | | |
| |
|
| |
просмотров: 38758 |
Real is The oration of stone possessed emotion. I yearn isolation from this realisation. Reject the
elation of blissful tranquility, obsessions they lay with the bleak and sinister. A wealth of treasures be
ours to take possession yet we break bones and gruel to savour simulations. Disciples of the
drabness devotees of worthlessness consent to endure the anguish and form only ashes. Real is the
oration [etc]. Oh yeagh let me go. Let me wander through buildings immense in their desolation. At
peace from your catastrophe here with gargoyles as my friends.
2. Ebony Tears
Together we have discovered the languid fatigue of love interrogated all our beauty we've turned
each other inside out. Drowning in Ebony Tears. The long face of cherrlessness the only bonding we
share enlightened by degredation the only pleasure is pain. Drowning in Ebony Tears. Embedded in
our resentment lay the keys to disengage but still we burn in persecution for the punishment of
possessiveness.
3. Serpent Eve
The serpent she writhes in knowledge for rebellion and heresy, the serpent she thrives on knowledge
for beauty and ecstasy, the night contains me, exults me, promises me the tender touch of the
serpents dreams. O' to dark foundations grey deliverance, mesmerized by descent shrouded in calm.
Fabled curses plunge to depths untold I conjure bind and charge thee to heavens unknown
(entombed). O' yea serpent eve. Gather to the lords of facade, beneath the cross of false, crawl to
the figure speared wither within its name. Raise the current clear the stream, herald the sound of the
serpent dreams. Into the night for the serpent eve psalms for the spirit, charms for the calling. We're
neophytes for serpents eve.
4. Soul Sacrifice
Tortured self worth, abstracts of wrath, released from attachment human reaction. Muted unable to
realize images of your designs soul sacrifice a blessing to me, carve me from your memories. Deep
impressions my depths, worthless as each breath, worlds within words of half truth my fears of losing
you. I'll pour scorn from the lowest place colour fades from your face. Annihilation acceptance.
Paradox of self existence.
5. Equilibrium
Lost in the battlefield of opposite extremes. I ponder on the embankment that stands in between the
monochrome and color entirety I see the beauty and chaos of fate and destiny. Stand in the balance
of forest equilibrium. Absorb every aspect of forest equilibrium. The fatality of optimism shall we not
embrace but evolve into the actual with grace. Outweigh the balance through excessive choice I
return to the wisdom of this equalateral place. Rebuild thy strength here in forest equilibrium.
Through irreligious choice in forest equilibrium. Through irreligious choice in forest equilibrium. Come
walk with me through violet smokescreens where both feet tread upon joys and agonies calm in all
we see, masters of destiny.
6. A Funeral Request (Ethereal Architect)
White rose perfume go with thee on thy way unto the thy shaded tomb low music doth fall lightly as
autumn leaves about they solemn pall. Faint incense rises. O'you, you fell away from me my love,
like all earthly things vanish into death's cold mysteries. Serpents marked with azure rings cathedrals
where rich shadows fall, things strange curious solemn saviour. You promised me laughter in autumn
days, now I can't awake from this lucid haze, I can't awake to laugh with you, I'm so weary. Claws
upon my flesh and statues of lost souls dominate this house. Angels have no pity, their wings have
turned to stone. Come travel naked lovers beyond all dimensions of heaven and lie enchanted
forever in the lucid garden of dreams. In all animate sources and creation of belief we travel seas of
illusions that begin at our dreams. Ethereal architects masters of all fate.
7. Reaching Happiness, Touching Pain
Dark oceans we cry, writhing in the misery, cast spit on the love that lay at our feet, the intrigue of
pain we crave it's mystery neglect to explore the depths to sanctity. We reach happiness, divine in
providence, our lamented desires. Lose scent of the essence, shunned is the prosperity, we feel the
anxiety, self inserting the knives in our heart. Luring to degrade with bribes of affection, can't abide
divinity over our imperfection. All love is broken, sombre in devotion, the hearse of selfishness has
drove it all away.