|
|
|
Yes
« Yesshows »
| |
|
| |
|
|
| |
| |
| |
1 | Parallels 6:57
|
| 2 | Time And A Word 4:05
|
| 3 | Going For The One 5:13
|
| 4 | The Gates Of Delirium 22:58
|
| 5 | Don't Kill The Whale 4:12
|
| 6 | Ritual (Nous Sommes Du Soleil) 28:22
|
| 7 | Wonderous Stories 3:55
|
| | Total Time: 75:45 |
|
Jon Anderson - lead vocals
Steve Howe - guitars, vocals
Rick Wakeman - keyboards
Patrick Moraz - keyboards on tracks 4, 6
Chris Squire - bass, vocals
Alan White - drums |
|
|
| Parallels
When you've tried most everything and nothing's taking you higher.
When you come to realize, you've been playing with fire.
Hear me when I say to you, it's really down to your heart.
It's the beginning of a new love in sight.
You've got the way to make it all happen.
Set it s |
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
Очень запоздалый, крайне неоднородный и слепленный на скорую руку концертник, вышедший в тот период, когда из группы ушли и Мораз, и Уэйкман и - страшно даже и подумать - сам Андерсон. Этот двойной "зальник" представляет собой какую-то несуразную подборку из выступлений группы 1976-1978 г.г., очень разнящихся как по музыке, так и по атмосфере. Представлено два "эпика" с альбомов "Relayer" и "Tales From Topographic Oceans", записанных еще с Моразом, а также подборка вещей с последних на тот момент альбомов группы. Из раннего творчества представлена только "Time And The Word".
В композициях, записанных в 1977-78 г.г. очень плохой микс: все инструменты свалены в кучу в самом центре стереопанорамы (получилось почти что монозвучание), из-за чего клавишные и гитара почти не слышны. Группа играет свои композиции, ни на ноту не отступая от их студийных аналогов. Но при этом тут и там проскакивает откровенная халтура от Андерсона и Уайта: у первого появилась идея-фикс во что бы то ни стало петь на октаву выше и вообще иметь самый-самый высокий вокал в мире, из-за чего Андерсон иногда просто срывает голос (как, например, в "Going For The One"), в то время как Уайту, видимо, почудилось, что он все еще сессионщик у Джона Леннона, где можно особо не напрягаться и просто настучать четыре четверти без особых премудростей.
Композиции с Моразом выглядят чуть поубедительнее, но и тут не без огрехов. Середина "The Gates Of Delerium" смикширована хуже некуда: опять все инструменты в одной куче. А в части под названием "Soon" уже снова претензии к группе: отсутсвует сопровождение на акустической гитаре, из-за чего эта часть выглядит какой-то слишком уж атмосферной. Стив Хау, понятное дело, занят своим соло, но неужели Андерсон не мог сам сыграть эти простецкие аккорды? Ведь у него же почти все выступление проболталась на шее гитара! Морац играет, конечно же, замечательно, но, к сожалению, его не всегда хорошо слышно. Во всех представленных концертных фрагментах реакция публики какая-то вялая, да и не мудрено: группа выглядит совсем не должным образом.
В итоге получилась бледноватая нарезка из далеко не самых лучших выступлений группы, совершенно невдохновенных, и больше напоминающих обычный гастрольный чес. В отличие от "Yessongs", который слушается на одном дыхании с непременно открытым ртом над залитым слюной полом, этот двойник выглядит, в лучшем случае, как некий "официальный бутлег". Для какой-нибудь другой группы навроде бездарного Йесовского клона Druid эта работа сошла бы за милую душу, но для Yes это просто провал. |
|
|
| |
| | | |
| |
В одной статье недавно прочитанной статье про Yes, я наткнулся на интересное место. Впечатлениями делится Том Брислин (один из последних клавишников Yes): «Однажды я уселся с плейером, чтобы сосчитать секции и "промерить" пьесу. Потом я пришел с этим к Алану (Alan White – ударник Yes) , и он сказал типа "брось ты, мы просто играем это с начала и до конца, мы это чувствуем". Так что еще большой фактор ориентации в этой музыке - это как ее чувствуешь».
Так оно и выглядит – музыканты явно чувствуют, когда и что надо играть, иначе они просто не смогли бы сыграть все это. У меня в голове не укладывается, как выступая вживую и без дирижера можно синхронизировать десяток инструментов, которые подчас играют не ритм, а свои соло-партии. И при этом оставить им право импровизировать.
На альбомах музыка выглядит чудесно, однако в студии все-таки делать музыку попроще. Когда же подобные музыкальные чудеса люди творят на концертах, это вызывает к ним огромное уважение и удивление, граничащее с выпадением челюсти.
Музыка раннего и среднего периода творчества группы кристально чистая и хрупкая (наверно не зря один из их альбомов того времени называется «Fragile» - «Хрупкий»). Это музыка добра во всех его проявлениях – умиротворенного, радостного, тревожного или печального. Запутанные ходы клавишных и гитары в пульсирующей и плавающей ритм секции, высокий, почти нечеловеческий вокал – необычный и величественный музыкальный мир. Очень индивидуальный и не имеющий аналогов. Жаль, что совсем скоро после записи данного концерта группа предпочла покинуть этот мир и перейти в другой, более коммерческий и понятный. Вернулись с небес на Землю?
|
|
|
| |
| | | |
| |
|
| |
просмотров: 14401 |
Create a new dimension.
When we are winning we can stop and shout
making love towards perfection.
I've been all around the world and seen so many faces.
Young and old a story told, filling in my spaces.
Now without a trce of doubt I feel it every hour.
It's the beginning of a new love inside.
Could be an ever opening flower.
No hesitation when we're all about
to build a shining tower.
No explanations, need to work it out.
You know we've got the power.
Parallel our sights.
And we will find, that we, we need, to be, where we, belong.
Parallel our heights
display our rights, and wrongs, and always keep it--STRONG.
It's the beginning of a new love in sight.
Could be an ever opening flower.
No explanations, need to work it out.
You know we've got the power.
It's the beginning of a new love inside.
You've got the way to make it all happen.
Set it spinning turning roundabout.
Create a new dimension.
When we are winning we can stop and shout
making love towards perfection.
Time and a Word
(Jon Anderson, David Foster)
In the morning when you rise,
Do you open up your eyes, see what I see?
Do you see the same things ev'ry day?
Do you think of a way to start the day
Getting things in proportion?
Spread the news and help the world go 'round.
Have you heard of a time that will help us get it together again?
Have you heard of the word that will stop us going wrong?
Well, the time is near and the word you'll hear
When you get things in perspective.
Spread the news and help the word go round.
There's a time and the time is now and it's right for me,
It's right for me, and the time is now.
There's a word and the word is love and it's right for me,
It's right for me, and the word is love.
Have you heard of a time that will help get it together again?
Have you heard of the word that will stop us going wrong?
Well, the time is near and the word you'll hear
When you get things in perspective.
Spread the news and help the word go round.
There's a time and the time is now and it's right for me,
It's right for me, and the time is now.
There's a word and the word is love and it's right for me,
It's right for me, and the word is love.
There's a time and the time is now and it's right for me,
It's right for me, and the time is now.
There's a word and the word is love and it's right for me,
It's right for me, and the word is love.
Going for the One
(anderson)
Get the idea cross around the track
Underneath the flank of thoroughbred racing chasers.
Getting the feel as a river flows.
Would youlike to go ’n shoot the mountain masses?
And here you stand no taller than the grass sees.
And should you really chase so hard.
The truth of sport plays rings around you.
Going for the one
Going for the one
Get in the way as the tons of water
Racing with you crashing thru the rudder.
Once at the start you can gamble
That you really surely really mean to finish.
After seeing all your sense of fear diminish.
As you treat danger a pure collection.
As you throw away misconceptions.
Going for the one.
Going for the one.
Going for a
Listen in time
Taken so high
To touch to move
Listen to life
Touching touch time
Travel twilight
Taken so high.
Roundabout, sounding out, love you so
Love you so
Love you so
Now the verses I’ve sang
Don’t add much weight to the story in my head
So I’m thinking I should go and write a punch line.
But they’re so hard to find
In my cosmic mind
So I think I’ll take a look out of the window.
When I think about you
I don’t feel low.
N’should I really chase so hard.
The truth of sport plays rings around you.
Going for the one.
Going for the one.
Going for to
Listen in time
Taken so high
To touch to move
Listen to life
Touching touch time
Travel twilight
Taken so high
Taking your time
Turn on to love
Turnstile to one
Tender timing
Rocking rolling
Listen in time
Taken so high
To touch to move
Listen to life
Touching touchtime
Travel twilight
Taken so high
Taking your time
Turn on to love
Turnstile to one
Tender timing
Rocking rolling
Turn on to love
Turnstile to one
Tender timing
Rocking rolling
Moments decide.
Moments delight.
Moments in flight.
Talk about sending love.
The Gates of Delirium
(Anderson, Howe, Moraz, Squire and White)
Stand and fight we do consider
Reminded of an inner pact between us
That's seen as we go
And ride there
In motion
To fields in debts of honor
Defending
Stand the marchers soaring talons,
Peaceful lives will not deliver freedom,
Fighting we know,
Destroy oppression
The point to reaction
As leaders look to you
Attacking
Choose and renounce throwing chains to the floor.
Kill or be killing faster sins correct the flow.
Casting giant shadows off vast penetrating force
To alter via the war that seen
As friction spans the spirits wrath ascending to redeem.
Wars that shout in screams of anguish,
Power spent passion bespoils our soul receiver,
Surely we know.
In glory
We rise to offer,
Create our freedom,
A word we utter,
A word.
Words cause our banner, victorious our day.
Will silence be promised as violence display?
The curse increased we fight the pow'r
And live by it by day.
Our gods awake in thunderous roars,
And guide the leaders hand in paths of glory to the cause.
Listen, should we fight forever
Knowing as we do know fear destroys?
Listen, should we leave our children?
Listen, our lives stare in silence;
Help us now.
Listen, your friends have been broken,
They tell us of your poison; now we know.
Kill them, give them as they give us.
Slay them, burn their children's laughter
On to hell.
The fist will run, grasp metal to gun.
The spirit sings in crashing tones,
We gain the battle drum.
Our cries will shrill, the air will moan and crash into the dawn.
The pen won't stay the demon's wings,
The hour approaches pounding out the Devil's sermon.
Soon, oh soon the light,
Pass within and soothe this endless night
And wait here for you,
Our reason to be here.
Soon, oh soon the time,
All we move to gain will reach and calm;
Our heart is open,
Our reason to be here.
Long ago, set into rhyme.
Soon, oh soon the light,
Ours to shape for all time,
Ours the right;
The sun will lead us,
Our reason to be here.
Soon, oh soon the light,
Ours to shape for all time,
Ours the right;
The sun will lead us,
Our reason to be here.
Don't Kill the Whale
You're first I'm last
You're thirst I'm asked to justify
Killing our last heaven beast
Don't hunt the whale
In beauty vision
Do we offer much
If we reason with destiny, gonna lose our touch
Don't kill the whale
Rejoice they sing
They worship their own space
In a moment of love, they will die for their grace
Don't kill the whale
If time will allow
We will judge all who came
In the wake of our new age to stand for the frail
Don't kill the whale
Cetacei....
Wonderous Stories
(Anderson)
I awoke this morning
Love laid me down by the river
Drifting I turned on up stream
Bound for my forgiver
In the giving of my eyes to see your face
Sound did silence me
Leaving no trace
I beg to leave, to hear your wonderous stories
Beg to hear your wonderous stories 'LA AHA'
He spoke of lands not far
Nor lands they were in his mind
Of fusion captured high
Where reason captured his time
In no time at all he took me to the gate
In haste I quickly
Checked the time
If I was late
I had to leave, to hear your wonderous stories
Had to hear your wonderous stories 'LA AHA, LA AHA'
Hearing
Hearing hearing your wonderous stories
Hearing your wonderous stories
It is no lie I see deeply into the future
Imagine everything
You're close
And were you there
To stand so cautiously at first
And then so high
As he spoke my spirit climbed into the sky
I bid it to return
To hear your wonderous stories
Return to hear your wonderous stories
Return to hear your wonderous stories
LA AH LA AH AH AH
Hearing
Hearing
Hearing
Hearing
Hearing