|
|
|
The Ruins of Beverast
« Unlock the Shrine - Reliquary of the White Abyss »
| |
|
| |
|
|
| |
| |
| |
1 | Between Bronze Walls 08:40
|
| 2 | Skeleton Coast 03:06
|
| 3 | Euphoria When the Bombs Fell 05:43
|
| 4 | God Sent No Sign 03:25
|
| 5 | The Clockhand's Groaning Circles 10:44
|
| 6 | Procession of Pawns 04:00
|
| 7 | Summer Decapitation Ritual 07:55
|
| 8 | Cellartunes 02:05
|
| 9 | Unlock the Shrine 09:05
|
| 10 | Subterranean Homicide Lamentation 01:59
|
| 11 | The Mine 12:01
|
| 12 | White Abyss 01:38
|
| | Total playing time 01:10:21 |
|
Alexander von Meilenwald - all instruments |
|
Released as CD.
2xLP released in 2005, limited to 250 hand-numbered copies. Special die-hard edition, also limited to 250 hand-numbered copies comes with bonus 10" mLP of "The Furious Waves Of Damnation" demo. Packed in special hand-made bag.
Re-released on CD by Battle Kommand Records in 2006. |
|
| 1. Between Bronze Walls
As poisoning light
Ignores my futile desire for sleep
I find myself surrounded by mirrors
Blinding me
With this abhorrent colour
With my abhorrent flesh
With their abhorrent grin
This must be the most raging maelstrom
The deepest climax
My saviour, my mere witness |
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
Первый опус бывшего участника Nagelfar, неутомимого бластбитчика в прошлом, в настоящем – еще и амбициозного мультиинструменталиста, предводителя харизматичнейшего блэкового one man band-а. Meilenwald сразу выдаст свои наклонности к похоронно-думовым атмосферам, контрасты между скоростным бластингом и качевой манерой исполнения ударных партий, а также сэмпловую поддержку пафоса. Становлению харизмы творца Руин способствует удачный звук – глубокий, живой и действительно мощный: когда стучит бластбит, вы можете прочувствовать его каждой клеточкой своего тела, не говоря уже о том, как он отдается в мозгах. Музыка не просто создает картины, она делает их рельефными – слушатель сносится потоками воздуха, оглушается громом, и это даже не постановочный эффект, это результат сокращения дистанции между слушателем и творением.
На объемы пространства и его сакральность намекает еще название в полной редакции – «Unlock the Shrine – Reliquary of the White Abyss». Ритуальность вообще свойственна TROB: от средневековых военных маршей в “Summer Decapitation Ritual” до культистского песнопения в “The Mine” – да и само медленно текущее полотно, скажем, заглавной вещи в первой ее половине не похоже ни на что иное. В целом, слагаемых практически уникального стиля Руин Бевераста всего 2: дарк-эмбиент, размытая природа которого влияет и на гитары, и затяжной бластбит с сильной акустической отдачей. Гитары еще не стали такими сладжевыми, как впоследствии, но они уже активно примоченные и давят вязким галлюциногенным эффектом. Композиции Meilenwald-а уже длинные, но пока не 15-минутные, и перемежаются разрежающими пространство интерлюдиями.
«Unlock the Shrine» при всем его внимании к фактуре мог бы остаться формалистским произведением, если бы единственный участник группы не нагружал композиции столь яркими всплесками ярости и эмоционального надрыва, а то и просто воодушевления в марше.
…На мой взгляд, рецензия на любой из альбомов TROB так или иначе сводится к характеристике талантов Мастера, но против истины не попрешь - это удивительно крепкий инструменталист и феноменальный творец атмосферы. К минусам очень хочется отнести частую незаконченность отделки при эпическом посыле. Сырость мастеру, безусловно, к лицу, но он нередко больше чем надо становится однобоким и топорным, громя крэш на протяжении не одной минуты, или злоупотребляет бластбитом, одной из своих фишек. Так что небольшая экономия средств – и безукоризненность работы была бы налицо. |
|
|
| |
| | | |
| |
|
| |
просмотров: 8408 |
I perceive your presence
Yet, you cannot approach ...
This hell is mine
I shall die between bronze walls.
2. Skeleton Coast
Nocturnal skeleton coast
Where dead cattle is washed ashore
To molest the mind of this immaculate race
Oh man, ye high spirits have evoken
The extermination of all that has been
Will you pray when the storms come ?
3. Euphoria When The Bombs Fell
Then all danced, my heroine
Unaesthyetically
To the war opera
I was proud to start a killing spree
With you
We darkened the scenery
All the grief
All the tragedies of your horrible loss
Have been channelled
Into an orgasmic carnage
As all collapsed
We died in murderous bliss.
4. God Sent No Sign
[Instrumental]
5. The Clockhand's Groaning Circles
Clutching a giant lance of brass
Within a storm
That rushes silently
Through a hallway of mirrors
Drafts and visions beform me
Poisoned air burns into wounds:
The missing entrails -
Left behind
When my waste
Was creeping to life -
Hurt and bleed
Festering from wounds
That time has torn
That brass feasts upon
... in a rhythm, in a melody ...
Destructive and discordant
And finally mute -
When the eyes awake
Behind the senile web ...
These trembling hands
Won't save my ears
From deafness
These crippled thoughts
Won't save my soul
From death.
6. Procession Of Pawns
[Instrumental]
7. Summer Decapitation Ritual
I marked place in medieval summer beat
A guillotine prepared for amusement of god and his crowd
Shouting their annual menace
(Into) the cruel vacuum rapidly descending
Desiring death to anticipate the doom divine, the temptation, his triumph
Thus, as no martyr I burn (at) the cross
With lack of strength to climb out of the white abyss again
Behead me!
For at the depths of this spiral
Even death cannot disburden me of life.
8. Cellartunes
[Instrumental]
9. Unlock The Shrine
How horrible your face has become within this prison
I smell your steps on the wooden floor again
So desperate to keep them silent ... you are mine
With all your masochistic desire
Invoke and fight me again
Saw your suicidal seed
Inhale your schizophrenia
Suffer from your faded mind
Unlock the shrine
Release me
Will I kill us?
(Will you kill us?)
Will I release us?
(Will you release us?)
As salt runs into your wounds
You lose your sight and clench your fists
You mourn at the brought of your heart
The stench of urine and mould
You will crawl before me on this wooden floor
Let the splinters cout you
And free the mass that binds us
You will drivel and howl at this merciless rain ...
These doors will close for you again.
10. Subterranean Homicide Lamentation
[Instrumental]
11. The Mine
Until these tunnels
Shall become our grave
We dwell with the poets
The eerie echoes
Of shameful choirs
Howl deep within here
Sounds of harm
From where the stillborn graze
Standing armed without a strategy
In a war
That never should have been declared
Eyes adapted to perpetual dawn
The trembling march of the offensive pack
With the bark of the hounds
Our final rhyme shall be composed
We await this, our time
When the foul screams of agony
Will sound through the mine.
12. White Abyss
[Instrumental]